Solstråle

Hola!

Bara 9 dagars arbete kvar!! Wohoo! Känns bra haha.

I förrgårkväll hängde jag med folket ut. Det var lika kul som sist, och den här gången var vi ännu fler. Bl a så har det flyttat in en tysk kille i killarnas rum. Han följde med också. Rätt så söt, det tycker visst de flesta här verkar det som hah. Tjejerna tycker att jag dansar bra och att det är roligt att jag är så pass blyg vanligtvis, men att jag dansar rätt hårt när vi är ute.

Igår åkte jag och Emelie till Playa Blanca. Vi gick först och kollade runt lite i butikerna och jag köpte en snygg skinnväska, en lång klänning och en lila lite mer festklänning. Sedan lade vi oss på stranden i några timmar. Vi lyckades få tag på två solstolar utan att behöva betala. Tycker vi är rätt bra på sånt haha.
På kvällen satt jag inne i killarnas rum och snackade, Emelie gick och lade sig. Nu har vi fixat en till säng till vårt rum att ha som soffa typ. Fast vi vet inte riktigt vart vi ska ställa den.. Får tänka ut något smart!

Idag åkte jag, Emelie, Audrey, Pierre och Julian - tysken - till Playa Blanca. Emelie åkte vid 10 medan vi andra tog taxi vid 11. Pierre skulle till banken och jag behöver köpa ett par nya skor att jobba i. Gav dock upp efter ca 10 minuter. Hittade inget, var inte på humör för att leta efter jobbarskor och så vill jag helst inte lägga ut pengar på skor jag egentligen inte vill ha! Fattar ni problemet? haha.
Så jag och Audrey letade upp Emelie och satte oss på en restaurang. Vi hade inte ätit någon frukost så vi var ganska hungriga. Jag åt vitlöksbröd, kycklingsallad och äppelpaj.
När vi ätit klart mötte vi killarna på stranden och jag gick med Pierre till Burger King och sedan badade vi. Det är mycket skönare på Playa Blanca än på våran strand då det bara är sandstrand och inga stenar eller klippor vilket gör det lättare att ta sig ut i vattnet.
Jag och Audrey tog oss tillbaka till hotellet lite tidigare än de andra. Vi behövde tvätta och då behöver man köpa små mynt att stoppa i tvättomaterna och stället där man köper mynten stänger kl 17. Trodde vi i alla fall. Visade sig att de stänger kl 16, men de var snälla och lät oss köpa ändå.
Lämnade även in våra uniformer för tvättning. Måste hämta dem i morgon bitti innan jobbet..

Nu ska vi äta om 20 minuter och sedan går jag antingen in till killarna eller så går jag med Audrey och tjejerna ner till stranden. Vi får se.

Vill inte jobba imorgon! Aja.

Hasta luego!


Internetrummet


Mamma ville se mig halsa sangria - here you go!


Vårat rum efter att vi möblerat om


Pierre, Audrey och Julian på Playa Blanca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0