Home sweet home

Hola!

Sista dagen på Lanzarote blev en rätt lugn dag. Efter frukosten gick vi till receptionen och skrev ut våra flygbiljetter och bad dem att ringa en taxi till oss till kl 08 morgonen efter. Frågade även om vi skulle kunna få frukost lite tidigare då vi inte hinner äta annars, men då var man tvungen att köpa något packet och det orkade vi inte.
Efter lunch gick vi till stranden och låg där i tre timmar innan vi gick och handlade lite frukost i el supermercado.
Efter middagen packade vi klart, bytte bilder och spelade kort. Snart hörde vi visslandet igen och killen, utan klänning den här gången, kom och berättade vad kvällens underhållning skulle vara. Vi väntade till klockan närmade sig 22 innan vi gick ner för att se vad de gjorde. De spelade bingo när vi kom. kände inte för att vara med så vi satte oss vid ett bord och tittade på när han killen stod på scenen i sin klänning och peruk och läste upp siffror på tre olika språk. Därefter var det dags för kareoke. Jag sjöng kanske åtta låtar och showade på scenen. Haha, ni trodde det va! Nej, vi satt fint kvar vid vårt bord, både Emelie och jag, och tittade på. Han i klänning verkade vilja att jag och Emelie skulle följa med honom ut senare på kvällen men Emelie ville inte och jag tordes inte gå själv. Man kan ju faktiskt aldrig veta vad det är för folk man träffar på.. Istället spelade vi lite mer kort innan Emelie gick och lade sig, då passade jag på att läsa ut min bok ute på altanen.

Igår gick vi upp strax efter kl 07. Vi fixade oss, packade ihop oss och bar ner, sakta men säkert, våra väskor nerför alla trappor för att checka ut. Taxin kom inte när den skulle så Emelie fick springa in och be dem ringa på en ny. Vi var framme på flygplatsen ca 08.40. När vi kom in tittade vi lite snabbt på tavlan och satte oss sedan för att äta vår frukost som vi tagit med oss. Inte förrän efter några minuter gick det upp för oss att det står DELAYED brevid vårt flyg på tavlan och att det faktiskt betyder att det är försenat. Nya tiden var 12.45.
Vi checkade in vårt bagage och fick reda på att vi skulle få frukost pga att vårt flyg var försenat. Vi gick till restaurangen, spelade kort och åt dagens andra frukost. Sedan tog vi en tur för att titta lite i taxfree butikerna. Då såg vi att flyget var försenat till 14.15.. Vi pratade med de på info men de kunde ju inte göra så mycket åt saken.
När Emelie köpt sin choklad satte vi oss vid datorerna och laddade upp oss på VIP-rummets Internet (som sagt). När vi gick och åt lunch såg vi att flyget blivit ännu mera försenat, till kl 15.00..
Där, på Lanzarotes flygplats spenderade vi nästan 6 h 30 min.
När vi skulle gå av planet fick vi, och några killar som också skulle till Sverige, springa av flyget först av alla. På flygplatsen i Barcelona var vi sedan i ca 20 min tror jag. Även det planet blev sent då tre personer saknades. När vi väl lyfte var allt okej, jag satt och läste nästan hela resan.

Framme på Arlanda tog vi våra väskor och när jag fick krama om pappa och Becca som stod och väntade på mig blev jag så glad att jag började gråta. Allt kändes så underligt.
På vägen hem stannade vi på donken och åt, åh så jag saknat vanligt kallt kranvatten!!
De släppte av mig utanför lägenheten och mamma kom ner och mötte mig. Jag var så trött att jag gick och lade mig i princip direkt. Så himla skönt att få sova i min egna säng!

Idag har jag bara gjort ingentin. Läst lite, tittat lite på tv, lyssnat på musik och bara slappnat av. Det är skönt att vara hemma igen. Känns som att jag varit borta jättelänge och inte alls på samma gång.
När mamma kom hem gick vi och köpte pizza och jag visade henne allt jag köpt.
Nu är jag så trött att jag antagligen borde stänga av snart och få lit välbehövd sömn.

Jag antar att det här var mitt sista inlägg, åtminstone skriftliga. Kanske får ett infall och lägger upp lite fler bilder, men annars tar det nog stopp här. Tacl för att du tog dig tid att läsa mina ganska ointressanta blogginlägg, det är alltid kul att få dela med sig av sina upplevelser på något sätt.

Gracias y adiós!

Aeropuerto

Hola!

Jaha, då sitter vi här på flygplatsen i Arecife på Lanzarote. Vårat plan som skulle gått kl 10.15 är försenat till kl 15.00.. Nästan hela 5 timmar! Först skulle det gå kl 12.45, sedan 14.15 och nu 15.00. Vi är fast här! Hoppas verkligen att det inte blir ännu mer försenat och att vi hinner med planet från Barcelona till Stockholm. Hittills verkar det som att det planet är lika försenat som det första. Med andra ord har vi då spenderat 5 timmar på flygpltsen i Lanzarote, 2,5 timmar på flyget till Barcelona, 5 timmar i Barcelona, 3 timmar på flyget till Stockholm och sedan 2 timmar i bilen hem till Norrköping. Kul dag! Har även hört att man inte får ha på mobilen på flyget så kommer inte ens kunna lyssna på musik då. Blir att läsa istället! Har äntligen läst ut Camorra - en bok om maffian i Neapel och börjat på Hellfire - Berättelsen om Jerry Lee Lewis. Har bara läst förorden än så länge men det verkar riktigt lovande!

Vi får se när jag kommer hem!

Luego!

Spainair

Hola!

Igår kväll satt vi ute och spelade kort ett tag innan Emelie gick in för att sova runt 00. Själv satt jag kvar ute i ca 30 minuter och läste. Är så himla mysigt att sitta därute helt själv och läsa och bara koppla av.

Imorse gick vi upp och åt frukost halv 10, åt ungefär samma som igår. Efter frukosten gick vi till shoppingcentret, som vi igår upptäckte ligger väldigt nära hotellet (vi har varit där förut med Audrey och tjejerna), och gick runt och kollade lite. Jag köpte nya trosor då jag tydligen inte tagit med mig tillräckligt många. Då har jag ändå tvättat två gånger på H10..

När vi var klara gick till rummet och hängde en stund innan vi gick till lunchen. Därefter gick Emelie till stranden medan jag stannade på terrassen utanför rummet. Har sagt att jag ska följa med Emelie till stranden efter frukosten imorgon, så att jag har varit där en gång i alla fall.

Emelie kom tillbaka ganska tidigt så då gick vi ner till poolen istället. Blev att ta ett dopp för att svalka sig lite och sedan steka i solen igen.

Innan middagen tog jag en dusch och läste lite till i min bok, har bara ca 30 sidor kvar nu! Wohoo. Börjar bli långdragen då jag läst samma bok i en och en halv månad nu.. Hur som helst, har ätit nu och jag är mätt och belåten. Ska alldeles när som helst packa ihop datorn och dra mig till Internet-stället och skriva ut mina flygbiljetter. Kommer inte skriva mer nu, kanske när jag kommit hem, men inte här. Imorgon ska vi bara ta det lugnt på kvällen och packa ihop våra saker. Ska bli hur underbart som helst att komma hem igen!!

Ska försöka lägga upp lite fler bilder sedan när jag kommit hem!

Ciao!

Apartamentos Hotetur Aquarius

Hola!

Det blev visst att vi gick till Internet idag med hehe.

Idag vaknade vi kl 09.00 och gick till frukosten ca 20 minuter senare. Måste säga att jag var nöjd med frukosten, även fast påläggen till mackan inte var de roligaste. Ska se om jag kommer ihåg vad jag åt.. : En fralla (en halva med ost och någon salami och en med någon slags korv), två wienerbrödsaktiga grejer, två baconskivor, ett stekt ägg, en crossiant och två glas ananasjuice. Helt okej frukost som sagt.

Efter frukosten gick vi och lade oss på en varsin solstol vid poolen. Egentligen får man inte paxa stolar men eftersom alla andra gjort det gjorde vi detsamma – lade ut våra handdukar innan vi gick in till frukosten. Emelie sprang en runda medan jag låg och solade.

Vid kl 13.30 åt vi lunch. Minns inte riktigt vad.. Minns inte ens om jag var nöjd eller inte. Vad är det för fel på mitt minne?! Inte för att jag brukar ha bättre men ändå.

Efter lunch drog Emelie till stranden som hon spanat in på sin springrunda. Själv stannade jag kvar uppe på vår lilla terrass utanför rummet. Låg och solade och läste. Redan på de här två dagarna vi varit här på Apartamentos Hotetur Aquarius har jag läst mer än på hela min övriga vistelse på Lanzarote.  Jag som brukar läsa så mycket! Har saknat det.

Emelie kom tillbaka vid 18, då duschade vi och fixade oss innan vi gick till maten kl 19. Idag tyckte jag bättre om maten än igår. Åt rostbiff, någon spritsad potatis, sallad och drack sangria och vatten. Till efterrätt blev det tårta, kokosmousse, persikohalvor och melon.

Igår hörde vi någon som visslade när vi satt på rummet och sedan någon som ropade ”Hello!”. När jag tittade ut fick jag se en kille med guldig peruk och vit klänning med stora ballonger under som skulle föreställa tuttar. Han undrade om vi ville ha någon underhållning ikväll och jag som trodde att han ville komma in och underhålla oss på något sätt sade snällt ”No, thank you”. Han berättade då att det skulle vara en show kl 10 – men vs. women, men eftersom vi planerat att gå till Internet så kunde vi inte gå och se showen. Hade varit lite roligt, får hoppas på att det blir något mer innan vi åker.

Har nu pratat med mamma och ska snart prata med Siw på Skype. Sen går vi till hotellet och det kanske blir lite UNO-spelande ikväll med?