Besviken

Hola!

Nu är jag på Lanzarote. Vägen hit gick utan problem, fast vi var allt lite trötta på att sitta stilla där på slutet.
Framme på flygplatsen hittade vi en taxi och tog oss till hotellet för ca 400 kr. Vi satt tysta nästan hela vägen och, jag i alla fall, funderade över hur det skulle bli och tittade på utsikten. Allt är brunt, gult och svart med vita kantiga hur, palmer som ser ut som gigantiska ananaser och stora kaktusar lite här och där.

När vi kom in i entrén var jag väldigt förväntansfull och allt var jättefint. Det började sjunka när vi upptäckte att de bara pratade spanska med oss. Jag minns inte så mycket av spanska språket och speciellt när det är utanför klassrummet blir det jättesvårt att lyssna och försöka förstå samtidigt som man ska tänka ut ett svar!
Vi visades till vårt rum utan rundvandring eller liknande. Rummet är skitigt. Tre sängar med bajsbrungula filtar och kuddar i korvform. Då fick vi även reda på att vi skulle dela rummet med en tjej från Frankrike som kommit dagen innan. Det finns tv men med bara en kanal - hotellets kanal. Man kan inte ens sänka volymen!
Garderoberna är i princip trasiga och det finns bara fyra små fönster uppe vid taket.
Badrummet är riktigt snuskigt och det finns inte lås på dörren. Duschen är superliten och det finns inget draperi så jag vet inte riktigt hur jag ska göra när jag ska duscha..
Igår ville jag bara hem igen.

I natt väcktes jag av den franska tjejen i vårt rum - Audry. Hon hade gått in i badrummet och upptäckt en massa kackerlackor. Väldigt trevligt. Fick sedan reda på genom andra praktikanter att vi fått rummet med kackerlackorna.. Så klart.

I morse gick vi och åt frukost vid halv åtta. Hade inte sovit speciellt bra så jag både kände mig och såg ut som en zombie. Frukosten hjälpte ju inte heller. Det var korv, flingor, bacon och torrt bröd. Jag tog lite flingor med någon konstigt smakande mjölk och en torr macka. Kunde inte få ner så mycket så vi gick därifrån ganska tidigt.

Halv tio i morse var vi utanför vår chefs dörr och skulle prata med henne. Hon pratar ingen engelska alls så vi får se hur det här ska gå. Vi förstod i alla fall att vi börjar jobba imorgon och att vi kommer jobba var för sig från kl 07.45 till 15.45. Ganska bra tider ändå. Vi kommer att jobba 5 dagar i veckan och vara lediga i 2.

Ja, ni märker kanske att jag är lite smått besviken. Vi ska hålla ut ett tag och ge det en chans, funkar det inte drar vi nog hem tidigare.
Nu ska nog jag och Emelie gå ner till stranden och möta Audry och några andra från Frankrike. Blir det första doppet idag? Förhoppningsvis.

Loggar in på datorn ikväll med så då får ni gärna vara inne, både på msn och skype!

Hasta luego!

Kommentarer
Postat av: Siw

Hej Jessica.

Låter inte som om rummet var så bra nej. Men, stanna en stund och då vågar ni ställa lite krav. Va lite tuff nu, blir det så att ni vill åka hem så ställ krav på bättre boende innan. För då har ni inget att förlora i alla fall.

2010-07-01 @ 19:39:10
Postat av: Karin

Damn de låter inte kul du :o



SKRIK PÅ ETT LYXRUM. <3

2010-07-04 @ 17:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0