Bränd

Hola!

Igår var jag och Emelie lediga. Vi låg på stranden hela dagen med de andra vilket resulterade i att jag brände mig.. Är jätte röd på baksidan av mina ben och runt där bikini-trosorna suttit. Det svider lite när jag sitter ner. Men nu vet jag att jag behöver smörja in mig mer! Lesson learnd.

På kvällen igår drog jag och Emelie iväg till ett annat hotell ca 25 minuter bort. Vi tröttnade på att Internet här på Rubicon Palace i princip aldrig fungerar så vi bestämde oss för att se om vi kunde få tillgång till Internet någon annanstans. Vi gick helt enkelt rakt in och frågade om hur vi skulle göra för att få Internet. Då de trodde att vi var gäster på hotellet fick vi direkt en kod gratis och vi satte oss och kopplade upp oss. Gick ju hur smidigt som helst! Så där satt vi och jag pratade med mamma på skype i ca 90 minuter.
Vårat toalettpapper var slut och när jag frågade om nytt fick vi reda på att man var tvungen att betala för nytt papper..! Galet. Emelies mamma kom på idén att sno en rulle från hotellet där vi satt så vi gick in på toaletten och jag stoppade ner en rulle i väskan. Problemet löst!

Idag jobbade vi igen. Det gick väl bra, det är inte kul men det funkar väl. Blir dock trött i hela kroppen efter 8 timmars städande.. Jag är i alla fall glad över att jag har tur med tanterna vi jobbar med. Har båda gångerna hittills fått snälla tanter medan Emelie fått surtanter. 
Efter jobbet gick vi till Paula - hon som gav oss jobbet - och frågade om det är möjligt att få byta jobb. Hon blev sur och höll på att tjata om att det var ju det här vi bestämt och att hon inte kan ge oss något annat så länge vår spanska är så här dålig. Får väl försöka stå ut med städandet. 

Något som är roligt är att alla i personalen är så snälla mot varandra. Alla hälsar på alla och vi praktikanter (vi är väldigt många) kan börja prata med varandra när som helst utan att det blir speciellt konstigt. 
Nästan alla praktikanter är rökande fransmän. Nästan alla mina kläder luktar nu rök efter att ha suttit inne hos några vi träffar ibland då de verkligen sitter och kedjeröker inne på rummet. Fast det gör inget - de är trevliga i alla fall, fast att de hellre pratar franska med varandra än engelska.

En annan rolig sak är att man blir så förvirrad av språken. Det blir en blandning av spanska, svenska och engelska. Även franskan har fastnat i mitt huvud. Efter att koncentrerat suttit och lyssnat på när fransmännen pratat med varandra hör jag deras röster i huvudet flera timmar efteråt. Jag har börjat tänka på engelska väldigt ofta och ibland även lite smått på spanska. Jag har till och med fått höra av Audrey att jag pratat i sömnen på engelska haha. Kan ju bara hoppas att det är ett gott tecken!

Nu hoppas jag på bra Internet-åtkomst de närmaste dagarna! Har precis pratat med mamma och gmormor på skype och sedan även Hanna. Kul att få se det där söta ansiktet igen!!'
Uppdaterar så snart jag kan!

Hasta luego!

 Vår första kväll på Lanzarote "firades" med pizza, och cider för min del.

Strandpromenaden

Första dagen på stranden. I bakgrunden kan ni se Maxim och Audrey

Första dagen på stranden

Vårat rum. Först Emelies säng, sedan min och sist Audreys

Jag och Emelie i våra fina uniformer

Stranden
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0