Cansado

Hola!

Idag fick jag gå till tvätten 10 minuter innan jag skulle börja jobba för att få en ny skjorta att jobba i. Den jag hade innan saknade översta knapparna och var uppriven under vänster arm. Den nya sitter muy mejor!

Jobbet idag har gått bra, men det var väldigt segt att gå upp imorse. Hade ingen direkt frukost att äta och jag hann inte gå till el comedor för att äta heller så min frukost idag bestod av fyra Digestive kex och lite vatten. Var ganska hungrig efter några timmar men Lori fixade mig en banan så att jag klarade mig till lunchen kl 14. Hur tänker de när de sätter lunchen så sent? Hela 6 timmar mellan frukost och lunch kan väl knappast vara bra. Har ju gentligen ingen rast emellan heller så det går inte att äta nåt innan. Tur att jag jobbar med Lori!
Då mina jobbarskor är väldigt platta har jag grymt ont i fötterna också.. Ska bli skönt att vara ledig lördag-söndag!

Efter jobbet tog jag en dusch och gick sedan ner till stranden där Emelie låg och stekte. Vi gick ganska snart dock, Emelie ville iväg och springa och jag skulle kolla om Internet fungerar. Det gör det! (Som att ni inte fattat det redan..)
Har nu pratat med mamma två gånger och med Hanna en gång. Hur söta som helst! Har skickat sms till Karin med men det är väl dålig täckning hos henne som vanligt. Och Maja har inte kunnat gå in än heller. Vill ju prata med alla där hemma!

Igår skulle vi gå ut. Jag var med på "förfesten" men var så snurr och trött när de skulle dra till Playa Blanca att jag bestämde mig för att gå och lägga mig. De går ut runt kl 02. Hur klarar de det?? Och så jobbar nästan alla dagen efter. Själv brukar man ju dra hemifrån vid 23 och vara hemma senast 03 igen! Men men, på lördag ska jag nog följa med ut - måste ju testa åtminsone en gång. Fast jag är inte säker på att jag klarar det..

En sak som jag kommit fram till är att jag antagligen inte kommer att äta pomme på väldigt länge när jag kommit hem. Här äter de pomme till allt, jag äter det varje dag. Till och med när vi var ute och åt frukost en dag, Emelie och jag, och jag beställde en baguett fick jag pomme till! Tror att jag aldrig ätit pomme till frukost innan.

Här kommer några fler bilder!


Vulkanen jag förhoppningsvis ska upp till någon dag


Stranden, sett från promenaden

'
Muren som går utmed hela promenaden, gjord på lavastenar (tror jag)


Pierre på stranden igår


Stranden igår

Hasta mañana!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0