Hemlängtan

Hola!

Ber om ursäkt för att jag inte skrivit något de senaste dagarna, har antingen haft annat för mig eller bara inte haft lust.

Jag har väldigt dålig koll på vilka dagar jag gjort vad men jag kan försöka pussla ihop det lite fint för er.

*I lördags tog jag "the day off". Jag sov länge på morgonen och kände mig bättre än jag gjort någonsin sedan jag kom hit. Jag var utvilad och kvällen var för mig den bästa av kvällarna jag spenderat här.

*I söndags drog jag och Emelie till Playa Papagayo. Helfin strand men efter ca 4 timmar utan solkräm var jag ganska bränd när vi tog oss hem igen. Mitt ansikte såg ut som ett stoppljus..



*I måndags följde jag med Audrey och Hanae till Playa Blanca. Jag köpte två klockor till Becca, en present till Hanna och en ram till gmormor. Vi gick och åt på Burger King och sedan träffade vi resten av folket nere på stranden Playa Dorada. Vi åkte bananbåt (helkul - ramlade av två gånger medan de andra bara ramlade av en gång) och på kvällen skulle det bli foam-party på Jungle Bar. När vi väl kom dit märkte vi att det var 50 kr inträde men varken jag, Pierre eller Maxime hade några pengar med oss. Dessutom så märkte jag att min mobil var borta. Den måste glidit ur fickan i taxin.. Pierre och Maxime var båda jättesnälla och hjälpte mig få tillbaka den. På vägen till taxistationen hittade vi 5 euro på gatan - vilken jävla tur! Så då slapp vi gå 1h och 45min tillbaka till hotellet, kunde ta taxi istället! Dock lät jag Maxime ta min nyckel och Pierre fick ta min mobil. Ville inte tappa något mer hehe.



*Igår åkte jag med Audrey till flygplatsen för att ändra hennes flygbiljett. Vi spenderade nästan hela dagen med att åka buss och vänta på buss och jag lade ut över 100 kr bara på bussbiljetter.. Audrey fick i alla fall byta datum så nu åker hon hem på fredag! Är jätteglad för hennes skull, hon ser redan ut att må bättre.
På kvällen satt vi ett tag inne hos killarna då det var Maximes allra sista kväll här.

Idag åkte Maxime hem. Kan bara tänka mig hur skönt det måste vara!
Jag och Audrey har varit på stranden och vid kl 19 pratade jag med Paula, chefen.. Hon fattar inte varför vi vill åka härifrån tidigare trots att jag förklarade att det inte fungerar för mig - att jag maten inte är tillräckligt bra, att jag sover dåligt och inte får tillräckligt med energi för att kunna jobba, att jag längtar hem och att detta inte alls var vad vi förväntat oss. Hon förstod ändå ingenting. Hon tror att jag festar hela tiden och att jag bara umgås med folk här som har dåligt inflytande på mig, skiter fullständigt i vad jag säger till henne. Aja, blev inte utslängd i alla fall. Tror jag inte..
De senaste dagarna har jag bara gömt mig för cheferna och sett mig över axeln hela tiden då jag varit rädd för att prata med dem efter den utskällning Emelie fick. Därför är jag ganska lättad att ha pratat med Paula och slipper gömma mig. Åtmnsone för henne, Macarena vill jag fortfarande inte prata med! Läskig..

Har nu pratat med Karin, mamma och Becca på Skype. Det är skönt att få prata av sig ibland med folk som känner en väl. Emelie känner mig men hon har så mycket att tänka på i alla fall.
Ikväll blir det kanske att dra bort till "den vita baren" och ta en drink, vi får se.

Bara knappt tre dagar kvar! Wohooo!

Luego!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0