Saknad

Hola!

Igår var min sista kväll inne hos killarna. Känns jättesorgligt, det är en av de saker jag kommer sakna som mest! Tog med mig ett par "pyjamasbyxor" (herr), som jag köpt för ett tag sedan som inte passade, in till dem och gav dem till Pierre. Han blev jätteglad och provade dem direkt haha.

Imorse packade vi klart våra väskor, gick och åt, slängde skräp och fotade lite innan vi begav oss mot bussen. Gick förbi killarnas rum och sade hejdå till Pierre. Blev flera långa kramar och han lovade igen att han ska komma till Sverige. Han tackade även igen för byxorna han fick kvällen innan och lovade att bära dem ofta. Förvånad över att jag inte började gråta en enda gång!
Jag och Emelie kom på bussen efter lite krångel och tog oss in till Playa Blanca där vi skulle byta. Fick dock reda på att bussen till Puerto del Carmen inte skulle gå förrän om 50 min. Då vi skulle få checka in kl 16 och vi inte orkade sitta och vänta tog vi istället en taxi. Lite dyrare (150 kr vs. 31.50 kr) men smidigare med väskorna.
Framme på hotellet betalade vi och vi fick vår nyckel. Rummet är så annorlunda mot det vi bott i den närmaste månaden.. Känns konstigt att ha så mycket möbler, att ha ett riktigt sovrum, att ha lås till toaletten, att ha ett badkar, att ha ett kök på rummet, att ha en uteplats där vi kan sitta osv. Jätteskumt!
Efter att ha packat upp lite smått gick vi ner till poolen och solade och badade i lite mer än en timme. Känns konstigt att bada i en pool, tycker bättre om havet. Jag känner mig så uttittad.. Speciellt efter att vara van vid att knappt få närma sig den på H10.
Mat fick vi kl 19. Bättre än på H10, självklart, men inte så mycket att välja på.
Känner mig bara gnällig men det här känns bara konstigt. Att vara här menar jag. Nu vill jag bara åka hem! Dock får jag stå ut i de sista 3-4 dagarna, tur att jag har Emelie här!

Sitter nu på ett Internet-ställe och har pratat med Hanna på Skype. Får se om jag skriver något mera, det märks.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Siw

Försök att njut nu Jessica. Nu är det inte många dagar igen och sen vet du inte när du får en sånn upplevelse igen. Kram

2010-08-01 @ 11:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0