Skype = en av de bästa uppfinningarna

Hola!

Igår jobbade jag. Råkade visst skapa lite dramatik hehe.. Jag fick jobba med Norma - tanten som varit snäll mot mig men inte mot Emelie - och hon bara lämnade mig för att städa toaletter. Inte får hon väl bara lämna mig sådär? Fattar ingenting när hon pratar heller och så blir hon trött på mig när jag inte förstår. 
När jag var klar visste jag inte vad jag skulle göra så jag började leta efter henne. Hon hade sagt något när hon gick men då fattade jag inte vad hon sade. När jag inte hittade henne gick jag och frågade en av min chefs (Macarena) medhjälpare om hon visste vart Norma tagit vägen. Då började hon fråga mig vad jag tyckte om Norma, hon hon var elak och hetsig mot mig eller om jag tyckte hon var lika bra som Loli. Jag sade att jag tyckte hon var det och att Loli var mycket bättre, så hon sa att hon skulle prata med Norma. När hon hittat henne fick hon värsta utskällningen och sedan sprang Norma iväg och grät.. Efter det har hon varit snällare mot mig i alla fall och jag fick till och med en kram hahaha! Hon tycker att jag jobbar så bra och att jag är så duktig, alltid kul att höra.

Efter jobbet igår åt jag och Emelie på en Italiensk restaurang, samma som jag ätit på med Audrey, Maxim och Mattheu. Sedan gick vi in till killarnas rum och satt där ett tag innan vi drog ner till stranden för att grilla. Det var många praktikanter som kom och det var riktigt mysigt att sitta och prata runt elden. Emelie tyckte att det var kallt så hon drog hem lite tidigare för att sova. Jag stannade kvar till det var slut.

I dag sov jag till kl 11. Hur skönt som helst! Emelie hade precis gått till stranden då och lämnat mig ett meddelande där hon skrivit att jag kunde komma efter om jag ville. Jag var så trött att jag först såg färdigt på Kopps på datorn och sedan duschade innan jag begav mig mot stranden. Där nere låg vi sedan i princip hela dagen (bortsett från 40 minuter du vi va uppe och åt). Har börjat smörja in mig mer och har inte brännt mig idag. Har däremot upptäckt att jag fått små små blåsor där jag brände mig sist, runt bikini trosorna. Dock är jag väldigt brun på rumpan!

Efter stranden gick vi ner till affären och köpte vatten, tuggummi, en chokladdryck och majs. Det är rostade och saltade majskorn och det har blivit mitt favorit snacks! Ska helt klart köpa hem en påse! Ska nog till och med försöka få med mig en 1,5 liters flaska Sangria i väskan... Hihi, mums.

Nu har jag precis pratat med Maja på skype i en och en halv timma. Jättekul att få höra av henne! Hon har ju fyllt år och skaffat körkort och allt nu ju! Och besöker ni Kolmårdens Djurpark kan ni ju leta efter Bamse, det kan vara Maja! Haha.

Nu ska jag och Emelie dra till el comedor och äta, hoppas det finns något ätbart. Pomme och någonting antagligen.

Ska försöka orka med att lägga upp bilder imorgon! Ska försöka fota lite mer också..

Hasta mañana!

Kommentarer
Postat av: Siw

Ser att du har hittat dig mer tillrätta nu Jessica och jag tänker tillbaka på tiden jag var ute och reste. Är nästan lite avundsjuk på dig:-)

2010-07-12 @ 11:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0