Svettlukt

Hola!

Idag har jag jobbat med pandan igen. Gick bra, fick städa på helt andra platser än jag gjort hittills - de platser som Emelie städat på. När vi städade i restaurang El Vólcano vinkade kocken in mig i köket och gav mig munkar, banan, äpple och coca cola. Det passade bra då jag var svinhungrig! Hade bara ätit några Digestive kex och nån soya dryck till frukost. Får inte glömma att ta med en minibaguett till rummet ikväll..

Efter jobbet gick vi ner på stranden ett tag. Vi badade och solade och bara slappade ett tag innan vi gick till affären. Jätteont i fötterna och så gick vi en timme (fram och tillbaka från affären).. Köpte vatten, någon "energidryck", chokladdryck, Snickers Crunsch, rostade och saltade majs, chokladflingor, Kit Kat, minikakor och digestive. Tror det var allt. Det blev två ganska tunga påsar så jag hade en rätt jobbig väg hem.

Nu fick vi reda på av Sam att båtturen hon bokat skulle kosta 350 kr istället för 90 och att vi skulle vara där kl 08 istället för kl 11. Den tiden går det inga bussar så vi skulle behöva ta en taxi dit och sedan en hem igen och så skulle vi behöva gå till fots i en timme. Vi bestämde oss för att åka en tur till en anna ö istället - Fuerte Ventura. Där äter vi på restaurang och så får vi skjuts tillbaka till hotellet. Det kostar 220 kr, lite bättre i alla fall. Kul!

Nu känner jag mig lite konstig i magen.. Vet inte om det beror på den konstiga "energidrycken" jag dricker eller om det är att jag inte ätit så mycket idag. Eller något annat. Det blev fyra Digestive kex, en soyadricka till frukost, pomme till lunch och däremellan tre och en halv små munkar, en banan och några flingor. Känner mig lite småyr också nu. Inte kul..

Har nu pratat med mamma och pappa på Skype. Imorgon är det kalas för gmormor så då ska jag vara med genom Skype! Ska få prata med mormor, gmormor, moster, syster och kusiner. Sedan ska jag nog prata med Hanna med och så får vi se om någon mer kommer in. Jag kommer i alla fall vara inne på datorn imorgon från kl 17.30, bara så ni vet!

Bara 1 h, 20 min till maten..

Hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0