Vacaciónes

Hola!

I förrgår minns jag inte helt vad jag gjorde.. Minns bara att jag satt inne hos killarna på kvällen och att jag sov över hos dem. Kan inte påstå att jag sov så gott, då sover jag till och med skönare i vårat rum här. Jag sov först i Maximes gamla säng utan täcke. Då killarna sover med fönstret öppet vaknade jag av att jag frös om benen. Bytte därför plats till deras soffa - lade alla fem stora kuddarna i en hög och drog filten över mig. Sov inte bättre för det, men jag frös i alla fall inte längre.

Igår tog jag och Audrey bussen till Playa Blanca. Eller tog vi en taxi..? Hur som helst, där åt vi (jag åt vitlöksbröd, kycklingbaguette med pomme, stor glass till efterrätt och drack Nestea) och sedan gick vi runt för att hitta presenter till hennes mamma, pappa, bror och kompis. Hittade dock ingenting då ingenting var tillräckligt bra för hennes folk. Skönt att mitt folk inte är lika kräsna.
Efter maten blev jag jättemätt. Magen var så spänd att jag knappt kunde andas, seriöst alltså. Helt galet vad ont jag hade!
Vi tog taxi tillbaka för att vara i rummet när Emelie slutat jobba. Tillsammans gick vi till stranden ett tag och sedan tänkte vi gå uppför vulkanen. Audrey stannade efter halva vägen medan jag stannade efter lite mer än halva hehe. Blev för trött för att fortsätta så blev inte att se toppen. Fin utsikt fick jag se i alla fall!
På kvällen satt jag återigen hos killarna men den här gången avböjde jag då Pierre sade att jag gärna fick sova över igen..

Idag vinkade jag, Emelie och Pierre av Audrey när hon tog taxin mot flygplatsen. Känns jättekonstigt att hon inte är här längre. Kommer sakna henne!
Sedan åkte jag och Emelie till Papagayo där vi låg och solade några timmar.
Nu har vi varit och ätit på restaurang. Jag beställde grillad kykling men var inte alls beredd på att få en halv kyckling, lite väl mycket för mig! Åt så gott jag kunde och fick två "efter-maten-shottar" då Emelie inte ville ha sin.
Ska packa lite nu och sedan drar vi väl in till killarna. Kan inte fatta att det här är vår sista kväll här! Galet. Imorgon tar vi bussen kl 14.25 och vi ska checka in på hotellet i Puerto del Carmen kl 16. Ska bli så skönt att få vara gäster efter det här. Men jag kommer sakna folket och stranden..

Hasta luego!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0