Alla moderna svenskar..

I förrgår drog jag och Becca till gmormor! Hon blev jätteglad över att vi kom, hon stod till och med utanför hissen och väntade på oss när vi kom haha. Dock märker man mer och mer hur gammal hon faktiskt är.. Hon tjatade om att det är så roligt att VI är hemma igen och att VI varit borta så länge (VI= jag och Rebecca), trots att det ju bara är jag som varit borta och trots att Rebecca faktiskt var där för bara några dagar sedan. Och hon blandar ofta ihop mig med mamma och Becca med Mia, fast det har hon visserligen alltid gjort. ;P
Hur som helst, jag hade med mig min dator så vi tittade på bilderna från Lanzarote och jag berättade lite för henne hur jag haft det. Det tog ungefär två timmar.. Vi skulle vara hemma och äta kl 18 så när hon var ungefär 20 i slängde vi i oss muffinsarna som vi haft med oss (jag shoppade loss lite på Netto i fredags när jag skulle handla saker till tacosen hehe..) och flädersaften som gmormor bjöd på innan vi hoppade på cyklarna och tog oss hemåt. 
På kvällen blev det utgång! Har saknat det så grymt mycket, helt klart bättre än på Lanzarote. Och kön var inte så farlig igår heller, men så kommer det väl alltid kännan nu när man varit med och stått 3 timmar i kö på studentkvällen hehe. Bra att vara härdad!
Vi var ett gäng tjejer i alla fall - jag, Hanna, Michan, Tilde, Sofia, Julia, Ana och Ranja(?). Ana som fyllde år dágen efter fick som tur var komma in hela en halvtimme innan kl 00! Perfekt då vi alla kunde använda oss av fribiljetterna de andra fixat!
Jag hade helkul och dansade till benen gjorde ont! Lyckad kväll med roliga människor. Och sötaste Hanna följde mig hem och fick sedan skjuts resten av vägen<3

Igår sov jag till kl 14!! Helskönt, tror jag behövde det! Men hade visst somnat med alla lampor tända, med tv:n på och glasögonen på näsan. Mamma hade kommit in kl 06 och släckt, plockat av datorn och alla andra grejer från min säng och stängt av tv:n. När jag vaknade vid halv 10 låg glasögonen fint ihopvikta brevid mig i sängen och jag kunde inte minnas att jag gått upp för att borsta tänderna innan jag somnade.. Jag gick bara på toan och sedan lade jag mig igen - och sov i nästan 5 timmar till ;)
Vid kl 17 kom mormor och hälsade på. Vi kollade på fotona från Lanzarote och hon fick mobilsmycket jag köpt åt henne - en liten ödla i trä med texten Islas Canarias på ryggen. Strax efter det gick jag och Becca till halvars och köpte glass. Lakrits, viol och banan till mig då, mums. Fast ska nog byta ut banan till nästa gång. Kanske.. Ägglikör?! Gott!

Nu, kl 15.30, sitter jag fortfarande i pyjamas. Gick i alla fall upp direkt när jag vaknade idag (10)! Har kollat på stumfilmer på datorn (de står med i 1001 filmer du ska se innan du dör så måste i princip se dem..) och lyssnat på musik. Jag älskar nya radiokanalen Bandit Rock!! Har länge önskat att det fanns en kanal med bara rockmusik, så det här är ju bara perfekt ;)!!
Nu ska jag alldeles strax hoppa in i duschen, mitt hår är ett enda stort trassel som jag hoppas kunna få ut genom att tvätta det.
Har precis pratat med Pierre på Skype med!! Såå kul att höra från honom, nästan bara han kvar där nere nu. Galet att så många åkte därifrån under den korta perioden av två veckor.. Men då måste ju hotellet i alla fall förstå att något är fel och tänka om! Pierre sade att en tjej hade kommit dit och sedan åkt hem igen efter bara några timmar! Ska prata med honom ikväll igen, han var tvungen att gå och äta nu i underbara comedor.. Stackarn.
Ikväll blir det bio med Hanna igen! Vi ska se Inception kl 18 och sedan hänger coolingen med mig hem och sover över. Kanske borde försöka få undan mina resväskor innan hon kommer..

Nej, duschen nästa!!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0