What a fun surprise

Igår var de lördag ja! Sov till 9 och drog till gmormor runt 14. Mamma och mormor var redan där när jag kom. Vi pratade och fikade. Vid 15 gick vi hem och jag skulle reservera biobiljetter till mig och Hanna. Vi hade ju bestämt oss för att gå och se Sherlock Holmes :D Meen självklart var jag för sent ute - man kunde inte längre reservera, bara köpa. Och eftersom både Hanna och jag har presentkort (eller om det var biljett hon hade, minns inte riktigt) så kände vi väl inte för att lägga ut pengar på det just nu. Så Mr Holmes får vänta!
Sedan skulle ju mamma ha hjälp med datorn också så jag kom försent till Hanna, som vanligt... Förlåt!
När jag väl kommit till Hannan bakade vi blåbärskakor och chokladmuffins. MUMS! Vi åt kykling och potatisklyftor, som också var jättegott, och sedan bestämde vi oss för en film vi pratat om att vi måste se - Kill Bill. Älskar Quentin Tarantinos filmen! Åtminstonde de två jag sett hittills ;) Kill Bill Volym 2 kommer upp på Hanna Hjelms bioduk inom kort!
Efter filmen snackade vi ett tag och jag var hemma strax innan 23.

Idag har jag bara tagit det lugnt, tog en sväng till lidl och köpte mjölk och ansiktsservetter samtidigt som jag gick förbi Hanna för att hämta mina The Kooks-skivor som hon fixat åt mig :D Underbart! Hihi. Så de har jag lyssnat på idag med ;)
Sedan har jag dammsugit och kollat på Walk the line. Äntligen! Maja har ju tjatat om att den är så bra och alla andra som sett den har också sagt att den är jättebra, och det var den verkligen!! Har man inte sett den så är det absolut en film man måste se. Så tack för lånet Hanna ;)

Har även läst ut Damernas detektivbyrå idag. Den var väl helt okej, ganska lättläst, men känner inte att jag vill läsa de andra böckerna i serien. Så bra var den inte. Nu har jag börjat läsa Sova hos fienden. Den ska visst vara riktig bra och, bara efter första kapitlet, verkar den faktiskt vara helt okej.

Imorgon är det måndag igen och skola. Vi får väl se hur det går ;P

Puss



Kommentarer
Postat av: MLI

Du din lilla läslus! :P

2010-01-25 @ 21:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0