HEMMA!

Ja då är jag hemma igen från Öland! Eller jaa, jag kom hem iförrgår kväll :) Det har blåst i princip hela tiden men ändå varit tillräckligt med sol att jag hann bränna mig lite på axlarna. Vad har vi gjort då? Ja du.. Vi har mest tagit lugnt, fjantat oss lite, tittat på film och fotboll, spelat en hel del UNO och Skitgubben, grillat, solat och shoppat. Jag köpte ett randigt linne på H&M, guacamolekrydda, två glassar, aloe vera mot myggbett och sår, kryddsmörskrydda till Maja och örtkarameller. 
Det var så dålig teckning där att vi som har 3 (jag, mamma och Becca) fick gå ut på vägen och helst ända bort till en busshållplats för att kunna ta emot+skicka sms och ringa. Samma sak med det mobila internet vi hade med oss, fast då hjälpte det inte ens att gå till busshållplatsen. 200 kr kastat i sjön. Eller i sopen om man nu vill det.
Mamma fick ont i ryggen och fick åka in till en kiropraktor. Då passade jag och Becca på att spela minigolf! Hihi.
I år blev det ingen cykeltur med allihop som vi brukar göra, så jag och Becca tog tandemcykeln och cyklade lite själva. Tog en tur upp på ett gärde och tillbaka. :)



I torsdags var det skolavlutning och det betyder att det nu är SOMMARLOV! Helt underbart!! Det firade vi (jag, Hanna, Michan, Tilde och Sophia) me utgång. Vi tänkte dra ner lite tidigare än vanligt då vi hört att det brukar vara lång kö när det varit utspring, så vi tog spårvagnen så att vi var nere vid ungefär 10 över 22. Och visst var det kö alltid, vi stog där i nästan exakt 3 och en halv timme.. Men vi hade ju rätt så trevligt i kön med, hälsade på Stoffe och sedan fick vi sällskap av två pratglada killar var av en lovade att bjuda mig på middag om vi inte kom in. Perfekt att ha flera alternativ om något skulle gå snett (Y). Dock kom vi in så det blev ingen middag, en hel del dansande istället! Ja, så mycket dansande vi hann med på en och en halv timme.. Hur som helst blev det en hellyckad kväll, något vi absolut måste göra om innan jag åker! Ska försöka pressa in det..

Igår stannade jag inne hela dagen och packade upp lite smågrejer. Tömde faktiskt tre kartonger! Framgång! På vägen hem från Öland stannade vi till på IKEA där jag köpte förvaringslådor och hyllor så nu har jag någonstans att ha alla mina smågrejer med. Super.

Idag har jag gått på stan ett tag med Maja och jag gav henne kryddsmörskryddan som en liten tidig födelsedagspresent. :) Och när jag nu var på stan passade jag på att köpa presenter till Siw och Petter och lite annat bra. På Lagerhause köpte jag en flugsmälla till Petter (han önskar sig en egen flugsmälla haha), smörknivar (det var 10 stycken för 50 kr. Är så trött på de vi har hemma att jag plockade på mig en av varje färg), jordgubbsgodis och en tablettask. Men tablettasken var inget god, åt två stycken men klistrade sedan igen asken igen och slog in den. Kan lika gärna ge den till Petter haha.
På BRIO köpte jag en drake (en sådan där som man flyger med ute) som Petter också önskar sig.
På Chilli beställde jag äntligen min liggstol!! Ska hämta den nästa vecka hihi :D
På Optiker Persson köpte jag 60 par endagslinser och väntade på Rebecca som provade ut linser.
På Klippet köpte jag födelsedagskort till Becca, Siw och Petter.
På appoteket köpte jag after sun-gel och magtabletter som jag ska ha med mig till Lanzarote.
Och så har jag köpt present till Siw men är rädd att hon kanske går in och läser det här så jag kanske berättar i efterhand istället.
Becca drog till pappa och mamma och jag gick hem, åt McDonalds och spelade gh. Nu borde jag nog sova, kl är 01.08 och jag ska vara hos Michan imorgon för att planera tältning. Kanske borde lagt mig tidigare.. Hehe.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0