Some things we can control, some things we can't

Jaha, då var jag här igen! Shutter Island, som jag och Hanna såg på bio i torsdags, var riktigt bra. Det var inte alls mycket som ändrats från boken, det gillar vi! Jag kom till och med ihåg vad de skulle säga ibland haha. Innan bion gick vi lite på bokrean. Älskar det samtidigt som jag blir helt lost. Det är så mycket folk och finns så mycket böcker att jag blir förvirrad - jag kan ju inte köpa alla böcker jag vill ha! :( Hehe.. Köpte i alla fall 1001 Filmer du ska se innan du dör, Infiltratören, Marilyn Mansons självbiografi, Den som inte tar bort luddet ska dö, Läsdagboken (där jag kan skriva in alla böcker jag läst) och en liten spansk ordbok. Gick på 438 hehe. :)

I fredags följde jag med Eli, Hanne och Petter till Busfabriken haha. Sprang omkring och försökte hålla jämn takt med Petter :D Efteråt gick vi in på Candyland och köpte godis! Jag köpte två chipspåsar, körsbär i likör och Virus salta blåbär. MUMS.



I lördags jobbade jag och sedan kom Hanna och hämtade mig vid Konsum och så gick vi upp till Tilde. Hon har ju fyllt 18 och firades då. Skulle egentligen varit där kl 17 men eftersom jag var tvungen att jobba fick jag komma efter istället. Jag fick god paj och chips och läsk. Tackar haha. Tilde fick en fin lila skål, bananljus och ett kort av mig. Hon hade även fått två egengjorda (scrapbookade) böcker med en massa bilder och grejer av Michan och storasyster Lea. Jättefina var dem! Verkligen snyggt gjorda och jag önskar att även jag var så pysslig!
Vi hade helmysigt (jag hade det i alla fall!), vi pratade, skrattade, hade på oss fina mössor och låg i sängen och gissade låttitlar och artister. Var inte hemma förrän 01.30 så var lite småtrött när jag skulle jobba igen på söndagen ;P

Igår var det måndag igen och lovet var slut.. Hade ont i huvudet hela dagen i skolan men slutade i alla fall tidigt. Jag tog spårvagn och buss hem och satte på en film. Det fick bli Pulp Fiction som jag lånat av Hanna! En cool film kan jag säga! Tarantino är riktigt bra han.
Kl 19 var det dags för mig och mamma att gå på afrikanska. Det gick ju bra den här gången med (Y) På kvällen tänkte jag se en till film, Gudfadern del 2. Den var ju fan 3 hela timmar!! Var tvungen att spola i slutet när klockan började närma sig 01 för jag var så himla trött. Detta resulterade i att jag var lika trött idag som jag jag var igår. Huhu.

Idag har det väl inte hänt något speciellt, förutom den flummiga samhäll/svenska lektionen xD

 

I söndags kom Elin när jag jobbade. Jättelänge sedan vi sågs ju! Så nu har vi bestämt att vi ska träffas på torsdag. Ska bli kul :)

Imorgon är det Onsdag och sovmorgon.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0