To race my heart and ring my ears

Den här veckan har gått fort. Och jag har hela tiden haft u huvudet att jag ska jobba i helgen, så tänk dig vad skönt när att komma på att jag inte ska det, en hel helg när jag kan göra vad fan jag vill! I princip..

Igår hade vi spanska på morgonen. Lyckades komma försent men den här gången kan jag faktiskt skylla på Rebecca som ska vara så jävla jobbig och störande nästan hela tiden. Det är nästan vanligare att vi bråkar än att vi är sams. Fast när vi väl är det tycker jag om henne och hon kan vara himmla gullig om hon bara vill. 

På håltimman kom Hammadi och sedan tänkte jag och MLI ta spårvagnen ner till stan för att äta. Jag halkade. Vi var utanför skolan på väg mot hållplatsen och jag bara kände hur jag tappade fotfästet med högerfoten och föll i slowmotion. Slog i rumpan och ena handen men när jag landat lade jag mig ner och började asgarva hahaha. Då började MLI också garva sedan hjälpte hon mig upp och vi sprang skrattandes mot hållplatsen (spårvagnen var påväg). Inte nog med att jag fick ont, jag hade ju redan värsta träningsvärken från gympan i torsdag så hade ju haft ont och varit stel hela dagen xD.
Hur som helst, vi gick först till optikern och köpte linsvätska och sedan gick vi till Paus och åt. Lika gott som alltid ;)

Sista lektionen var global och vi fick reda på religions provet och sedan hade vi små pjäser. Gillade att vi fick sluta mer än en timme tidigare! Jag drog hem och (jag vet inte riktigt vad jag gjorde hemma) kl 17 var jag hos Hanna. Vi pratade lite och sedan gick vi till Videostaden för att hyra film. Hittade ganska snart tre filmer som vi trodde fanns med i 1001 Filmer du ska se innan du dör. Apocalyps - The biginning of the end, Funny Games och Fharenhiete 9/11. Sedan åt vi sushi som Hanna köpt efter skolan. Det var rätt gott, bättre än förra gången tror jag haha. Efter det stängde vi in oss i källaren och såg Funny Games och Fharenheit 9/11. Den sista orkade vi inte se så jag gick hem. Hade ont i huvudet och var riktigt trött :(
Apocalypse-filmen var fel film och när jag skulle kryssa för de andra filmerna i boken upptäckte jag att vi sett fel version av Funny Games! Den i boken var från 1997 och den vi sett var från 2007.. Så då får vi försöka hitta den gamla versionen och se samma film fast äldre och med andra personer xP
Lika bra som vanligt var kvällen med Hanna i alla fall!<3

Idag ska jag träffa Elin igen om ett tag. Vi sågs ju i torsdags, jättekul! Vi satt och pratade på mitt rum i ca 4 timmar haha :) 

Puss

Självklart blir jag din privatlärare Hanna, fast räkna inte med att du kommer lära dig något ;) Och tack tilde! Haha 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0