Grattis till mig!

Jahopp, då är man 18 då! :D Jag får högre lön, jag får köpa cider i affären, jag får gå ut, jag får gå på utveckligssamtal själv och en massa mer xD höhö. Fast jag kan inte påstå att jag känner någon större skillnad, bara lite lite ;) Hihi.

Nu ska vi se om jag kan få ihop ett sådant där långt och härligt jobbigt inlägg!

I torsdags skulle jag och Hanna dra ner på stan för att hitta skor till lördagen. När vi kommer ner har det börjat regna och vi läser en lapp där det står: KRISTIHIMMELFÄRDSDAG - STÄNGT. Lite smått besvikna går vi i regnet hem till mig för att snacka och spela gh! Väldigt trevligt det med!

I fredags kom Jenny strax efter 11. Hon började med att fixa mammas naglar (som fick en annan version av fransk maikyr - mintgrönt och glittrigt längst ut), tog sedan Beccas (som blev lila med silverglittrigt längs ut) och gick till sist över till mig. Naglarna blev jättefina! Svarta med rosa blommor! :D Det är fortfarande fint, trots att nagellacket skavts av lite här och där.
Runt halv 16 kom Hanna. Jenny testade lite ögonskugga på mig och sedan gick vi ner till stan. Hanna ville hitta en fin topp och ett par skor att ha på festen, jag ville hitta ett par skor och Jenny skulle köpa nagellack. Jenny köpte nagellack. Varken jag eller Hanna hittade vad vi letade efter, men jag köpte en superfin klocka att ha på armen - armbandsur (Hanna och Becca har likadana hihi), en kjol med vad som såg ut som popcorn på, hårspray som luktar hallon, ett underlack till naglarna och en supersöt plånbok.


Mina naglar. Jag kopierade från Jennys blogg www.blondinabrunetta.blogg.se (hoppas det var okej ;))

I lördags städade jag och mamma och fixade med "tilltuggen" eller vad man nu vill kalla dem. Sedan kom Hanna vid 17 och vi bytte om och fixade med det sista. När Jenny kom ca 20 i 19 blev jag sminkad hur fint som helst och så började folket komma. Jättetråkigt att Maja, Michan och Tilde var sjuka allihop och att Emelie och Hammadi inte kunde komma då Emelie kom till semifinal i basketen i Solna (kul och tråkigt på samma gång vad gäller MLI)!
Först kom Elin och Richard, sedan Alex och till sist kom Karin när jag skulle börja öppna presenterna ;)<3

Jag fick:
1001 Böcker du måste läsa innan du dör och en skiva med Johnossi (med väldigt fint skivomslag) av Hannapannabus
Fina naglar, fin sminkning och drinken P12 av Jenny
Örhängen och biokort av Elin och Richard (som för övrigt har förlovat sig! Grattis på er!! :D<3)
Jättefina coctailglas av Alex
Och 600 kr till dans av Emelie, Karin, Hanna, Maja, Michan och Tilde!! Fattar inte hur ni gjort det haha :D<3 Blev så glad att jag nästan började gråta (märkts det?? xP)

När presenterna var öppnade hade vi frågesport om mig hihi :) Richard vann kakburken! Grattis, så kan det gå! Men så har vi ju faktiskt känt varandra längst :P
Efter det spelade vi gh och hann till och med att spela Med andra ord nästan en halvtimme! (Y)
Kl 23 klädde vi på oss och gick mot spårvagnen. Synd att inte Elin och Richard kunde följa med ut, med det får bli en annan gång! Jag och Elin kanske drar ut på fredag istället ;)
Vi köade till Hugo i regnet och jag kom in fast klockan bara var 10 i 12!! Vakten sa till och med grattis haha :D
Det var inte så läskigt som jag trodde och vi stannade till ungefär kvart över 02.

Tack alla som var med för en helkul kväll och fina presenter! Måste göras om<3

Igår kom folket vid 11. Hanna, som sov över, fick träffa släkten på mammas sida och det blev stor champagnefrukost med lite av varje. Då fick jag min dator, en dataväska, en ring, blommor och pengar till ett usb-minne. Bra grejer där!
Jag var rätt så seg hela dagen och hade ont i huvudet på förmiddagen, annars var det en helt okej födelsedag :)



Idag var det skola igen med utvecklingssamtal och allt. Efter skolan drog jag, Emelie och Becca ner på stan. Jag köpte en svart bikini och ett par flipflopskor på H&M. Sedan kom pappa och hämtade mig och Becca och vi åkte till Jula för att hämta Petter. Nu sitter jag här i Blacka igen!

Och grattis Rebecca på namnsdagen! :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Tilde

Grattis igen! Och klockrent att du skrev att man får ha utvecklingssamtalen själv när man är 18! Haha!

2010-05-18 @ 21:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0