Jag ber om ursäkt

Alltså, jag tycker själv att det är jättetråkigt att jag inte skrivit i bloggen på väldigt länge och är lite smått irriterad på att jag är så lat. Ni har ju inte fått läsa något av de roliga saker jag gjort!
Jag har bland annat; Firat Hanna på en kinarestaurang i Söderköping, flyttat och träffat Elin - på Valborg, på 1a maj och en massa fler gånger. Väldigt trevligt alltihop.



Den här veckan har vi finländare på besök, och eftersom jag och Emelie läser turism är vi med på några av aktiviteterna de ska göra. De är mellan 16/17 och 18 år. I tisdags träffade vi dem på morgonen och sedan på eftermiddagen följde vi dem ner till stan för att de ville shoppa. Tydligen är de helt galna i New Yorker höhö. Och tyvärr är de ganska tråkiga av sig - till och med mer osociala än vi svenskar! De ville gå på stan själva så då drog jag hem ;P

I onsdags blev det paintball i Karstorp. Det var ganska kul men jag spelade bara en av tre matcher då jag sköt slut på alla mina skott redan innan första matchen var slut. Kan dock säga att jag var sist kvar i mitt lag då (Y) Och Emelies lag vann haha.
På kvällen var vi uppe på VP där vi åt mat (fysta köttbullar, potatissallad, sallad och bröd), hade prisutdelning för paintballen och lekte två lekar. Först delades vi svenskar upp i lag om två och två (jag och Emelie kom i samma hihi) och skulle sedan välja ut tre finländare som skulle vara med i laget. Tre killar satt i en soffa så tänkte att titta, där har vi ju vårt lag! Så jag gick fram och frågade lite fint på engelska om de ville vara med i mitt lag hihi. Tråkigt bara att de som sagt är så osociala mot oss svenskar.. Jag försökte få igång en konversation flera gånger men icke. Skit it då tänkte jag.
Första leken var "gissa låt och artist". Vi kom på delad 2a plats.
Andra leken var "ballongleken". Vi skulle knyta fast en ballong runt benet och sedan försöka trampa sönder alla andras - utom de som var i mitt lag. Jag och Emelie vann! :D Hoho vad kul, jag vann springles ^^

Idag hade vi gympa. Hade glömt kläder men var med och spelade badminton och mjuktennis med MLI. När jag skulle prata med läraren om mitt betyg var jag tvungen att gå genom killarnas omklädningsum, och där stod en massa halvnakna finländare hihi. ^^
Sedan var finländarna med på våran svenska lektion. Vi delades in i grupper och fick sätta oss i olika grupprum på skolan. Jag, Emelie, Natalia och My fick med oss tre killar och två tjejer. En av tjejerna har varit i Sverige förut och kunde väldigt bra svenska så hon fick liksom översätta lite. Eller, de förstår svenska rätt så bra - de bara vägrar prata språket. Så de förstod allt vi sa men vi kunde inte fatta ett skit av vad de sa.. Kul ;P Inget skitsnack om finländarna här inte. Och det var en kille som verkligen försökte säga lite så svenska. Helsött! Han var faktiskt ganska söt hela han, bara att han är ett år yngre xP

Imorgon har vi nationellt prov i engelska på morgonen. Hoppas att det inte är jättejobbigt!
Efter lunch drar vi och finländarna till Hageby City. Ska se om jag hittar något nytt ;)

Nu är mitt golv i mitt rum fixat! Äntligen! Nu ska vi se hur lång tid det tar för gubbarna att göra mina väggar med.

Ber om ursäkt för att det blev en så lång och tråkig text. Nu har jag i alla fall skrivit av mig.

Puss


Kommentarer
Postat av: MLI

Gooo Jessica! :D Sånna hära uppdateringar vill vi have oftare dööö! ahahhaah. Fortsätt så! (:<3

2010-05-07 @ 23:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0