Som av blod är blomman röd

I fredags var det Gymnasieslaget! I år valde jag att sitta kvar hos Kungsgård istället för hos DeGeer ;P
Jag mötte My och Jenny och tog 3an till SMHI. Därifrån gick hela Kungsgård i tåg till Stadium Arena.
DeGeer vann danstävlingen och Kungsgård kom trea, trots att vi borde kommit tvåa! Jag och Jenny funderade på om vi skulle visa dem hur dans ska gå till och springa ut på planen och improvisera lite. Men när de sade att den som sprang ut på plan skulle få böta 500 kr lade vi ner den tanken.
Jag träffade på Hanna, Michan och Tilde (som inte såg oss först, även fast jag och Jenny viftade som galningar med våra gula vimplar), Karin (som inte var med och dansade - jag som hade längtat efter att få se henne "in action"), Maja (som berättade lite om sin resa och som jag längtar till att få träffa igen imorgon!), Denna (som tydligen hoppat av skolan med kom till Gymnasieslaget i alla fall) och Stoffe (som var med och spelade för DeGeer). Alltid kul att träffa folk!
Själva dodgeball-turneringen vanns av DeGeer (som mötte Haga i finalen) och Kungsgård kom trea! (Trots att vi inte vann en enda match utom den mot Eber i matchen om tredje- och fjärdeplatsen.)
Efter Gymnasieslaget giick jag, Hanna, Michan, Tilde, Jenny och My ner till DeGeer. My gick hem medan vi andra drog ner på stan. Jag köpte inget annat än plåster!! Stolt  ^^. Hjälpte istället Hanna att hitta en topp att ha på sig på lördagen.
Sedan gick jag hem och gav till slut efter för kusinens tjat om att gå ut. Smsade Karin och hörde om jag kunde hänga med henne men ca 5 min innan jag skulle springa till spårvagnen ringer hon och säger att Ida, hennes kompis, inte mår bra och behöver åka hem igen. Så det blev inget :( Robin tyckte att jag skulle komma ut i alla fall så det gjorde jag, hade ju ändå druckit lite och kände inte för att sitta hemma när jag var inställd på utgång! Själklart missade jag precis spårvagnen så jag fick gå ner till Hugo. Pratade med Emelie i telefonen för att inte vara alldeles ensam :P
Mötte Robin utanför Hugo och sprang sedan efter honom där inne. Folket som vi väntade på kom inte och efter bara en timme var han tvungen att gå, hans tjej mådde inte bra. Jag kände inte för att vara kvar själv så drog jag med. Blev en till promenad med Emelie i telefonen ;) Tack för att du höll mig sällskap!

Igår vaknade jag vid 10 och vi började fixa i ordning här hemma inför kvällen. Vi dammade, dammsög, fixade min dusch, bar upp ett skrivbord till mormor och bar ner en träbänk och ett bord hem. Jag bäddade sängen, duschade och packade upp alla mina böcker.
Strax efter kl 18 kom tjejerna! Jag visade runt dem i lägenheten (de gick egentligen runt själva mest men ändå haha) och så bara snackade vi ett tag. Jag fick en bok av Tilde i födelsedagspresent! :D Synd att jag redan hade den boken med jättesnällt i alla fall :D Tack Tilde!
Sedan gick vi och köpte pizza på pizzeria Adria innan vi spelade två omgångar av Med andra ord. Vi kommer aldrig tröttna på det spelet! Funkar alltid (Y)!
Kl 21 satte vi på Eurovision Song Contest på tvn och kollade till halv 23. Då packade vi ihop våra grejer och tog spårvagnen ner till Hugo. Vi dansade loss hela kvällen och jag var hemma till 03. Hellyckad kväll! Det måste göras om snart!<3

Idag sov jag till 13. Vi firade mors dag hos gmormor och efter det hjälpte jag mormors sambo att flytta bilder till datorn från kameran och lägga in dem i dokument. Ganska långtråkigt men det gick bra.

Imorgon ska jag träffa Maja efter skolan! :D

Nu tittar jag på bästa Entourage, ska snart sova.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0