18/10-10 20.10

När vi lämnat caféet i Belgrad igår fixade vi en karta och gick runt mellan de stora sevärdheterna i staden. Gick bland annat på den bohemska gatan, där vi även åt lunch senare på en mysig restaurang med tantdukar på borden. Då åt jag någon grillad kyckling med pomme och någon söt puré-aktig grej. Helt okej.
Vi hittade även en söt liten marknad där vi gick runt och kollade lite.
Då jag bestämt mig för att börja samla på shotglas från alla de städer jag besöker utomlands (fick idén efter det jag köpte på Lanzarote), letade jag upp ett shotglas som det står Belgrad på. (Synd bara att jag missade att köpa ett i München...)

Tillbaka på tågstationen i Belgrad satte vi oss på ett av de två caféerna där och köpte en varsin macka och satt och pratade musik och film fram till att tåget gick 21.15 till Sofia, Bulgarien.

Nu ligger jag i sängen i vår sovkupé på tåget Sofia - Istanbul.

När vi gick på tåget Belgrad - Sofia blev vi glatt överaskade. Det var faktiskt något bättre än natten innan. Alla sängar var i normalstorlek, kuddarna var mjukare, vi hade en liten hylla intill sängarna att lägga bok osv. på och det var i övrigt fräschare än det tidigare. Något färre passkontroller var det också.
Imorse när vi gått av tåget lämnade vi in väskorna och köpte biljetter till tåget till Istanbul. Vi åt frukost på ett närliggande café, köpte karta och letade oss sedan mot centrum. Har tittat på alla stora sevärdheter Sofia har att erbjuda, druckit kaffe på ett mysigt café, köpt shotglas, ätit lunch på McDonalds och suttit på ett internetcafé.

Nu ska jag försöka sova snart, kanske läsa lite.
Imorgon är vi framme i Istanbul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0