19/10-10 13.15

Nu är vi framme i Istanbul. Har precis duschat så nu känner jag mig fräsch igen, har ju inte duschat förrän nu sedan vi åkte hemifrån!

Tågstationen här var den finaste hittills. Dock var tåget försenat lite mer än 4 timmar. Tåget stannade flera gånger och stod still ett tag. Vet ej varför. Och en gång, när vi kommit in i Turkiet, var alla tvungna att lämna tåget och gå in till polisen för att visa pass. Så där gick jag runt i natten i mina fina randiga pyjamasshorts.
Utanför stationen köpte vi varsin kringla som något slags frukost. Sedan fick vi tag på en taxi (som sade sig veta exakt vart hotellet låg men som sedan irrade runt och frågade folk på gatan för att hitta fram) och prutade ner priset från 40 lira till 25 (1 lira = 5 kr.). Dyrt men åtminstone billigare.

Som tur är fick Maria och jag ett varsit rum att duscha och fixa oss i så länge. Hon ett eget och jag ett som jag ska dela med tre av tjejerna i gruppen. Får se vilka det blir.
Jag snodde åt mig den enda dubbelsängen, hoppade direkt in i duschen och nu sitter jag på min säng i rena kläder. Har packat om väskorna lite smått och ska väl alldeles strax gå ner till Maria (hon bor på våning 3, jag på 5) och se om hon är klar. Tror vi ska försöka hitta någonstans att äta. De andra kommer inte förrän efter 19 någon gång.
Fint rum i alla fall - tv, soffa, kylskåp, spegel, garderob, stort fönster och riktig toalett (klarar inte riktigt när det bara är ett hål i marken, det blir så svårt att slappna av haha). Dock är sängarna ganska hårde... Hur som helst en stor, egen, riktig säng! Men kommer nog nästan sakna skakandet..

Btw. Här i Istanbul är det jättefint väder! Kanske inte shorts-väder för tillfället men riktigt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0