20/10-10 18.10

Igår kom Maria och knackade på strax efter att jag slutat skriva. Vi gick ner till lobbyn och väntade på de andra som kom runt 19, strax innan.
Nu delar jag rum med media-tjejerna: Alice, Matilda och Evelyn. Först satt vi på rummet ett tag, pratade och fixade oss. Sedan gick vi till en restaurang och åt allihop innan vi (alla "ungdomar") (11 tjejer + 1 kille) drog och försökte hitta ett uteställe. Vi gick gatan upp och ned några gånger och alla turkarna blev helt galna! De glodde som tusan, ropade, visslade och försökte prata med oss. Till slut blev vi upplurade till baren på ett fint hotell. Vi tog alla något att dricka (jag testade en martini - gott!) och satt och pratade och hade grymt trevligt. Tills vi skulle gå och fick notan. 30 lira i serviceavgift! 30 x 5 = 150 kr! Glöm det tänkte vi, betalade bara för det vi druckit och gick sedan.
Vi gick upp och ned för gatan lite till men hittade inget annat. På hemvägen upptäckte vi att vi var förföljda. Två killar gick efter oss och en kille i bil följde varje steg vi tog. Skitläskigt! När vi kommit upp på rummet igen gick vi och lade oss nästan direkt, men måste säga att jag nästan sov bättre i de skakiga tågkupéerna.

Frukosten imorse var helt okej, inte supergod men helt okej.
Vi gick först till Stora Basaren. Sedan till Blå Moskén, där jag fick guida lite, till Aya Sofya och till Topkapipalatset(?). Vid Blå Moskén var det en massa småpojkar som ville fota oss tjejer och så blev vi fotade med ett fotbollslag. Som sedan visade sig vara FC Porto! Ett känt fotbollslag! Och Nava som frågade: are you famous? Haha. Vi såg dem senare på tv och först då gick det upp för oss vilka vi träffat!
Utanför Topkapipalatset delade vi på oss. Lärarna och 5 ur gruppen gick åt ett håll medan vi andra 7 gick tillbaka till Stora Basaren. Vi gick runt, prutade loss och det slutade med att jag köpt ett shotglas och en liten vattenpipa med två olika förpackningar med smaksatt tobak - melon och choklad.
När vi kände oss klara gick vi tillbaka till hotellet. Nu har vi fixat oss och ska dra. Vi ska ta spårvagn till Taksim och äta och antagligen festa. Får la se vad som händer.

Har i alla fall fått höra att jag har väldigt vackra ögon ett antal gånger och de ropar "Spice Girls" efter oss. Har även blivit frågad om jag är modell eller liknande. Tar inte åt mig direkt men det är ju alltid kul att få komplimanger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0