31/10-10 20.35 3.

Lördag morgon tog vi båten 09.30 från Chios till Aten. Inte heller den här gången hade vi några större svårigheter med att hitta till hotellet (efter att ha trägts med våra väskor i en fullsatt tunnelbanevagn). Båtturen hade tagit ca 4 timmar och jag läste och skrev i princip hela resan - jag läste ut min bok En lycklig kvinna av Hanne Vibecke Holst.
Den eftermiddagen/kvällen var vi ganska trötta. Vi tog en promenad bort till tågstationen och tillbaka och uppför vägen, till en restaurang för att äta, och tillbaka. Somnade återigen fullt påklädd på sängen.

Imorse vaknade jag vid halv 9, hoppade in duschen lite snabbt och gick sedan ner till Maria och frukosten. Bästa frukosten hittills! Bröd, ost, ägg, korv, croissant, sockerkaka och juice (lite för söt, men ändå). Mums.
Vi gick till tågstationen och köpte tågbiljetterna härifrån till Thessaloniki och mellan Thessaloniki och Budapest. Sedan tog vi tunnelbana (hur mycket folk som helst!) till Akropolis och gick upp och kollade. Där pajade mitt knä. Har haft ont hela resan (när jag haft det böjt för länge gör det superont att sträcka ut det). Att vi gått så pass mycket har väl inte hjälpt och att sedan gå hela vägen uppför Akropolis, med trappor och allt, blev för mycket. Så nu har jag ont hela tiden istället. Kan fortfarande gå på benet, så så illa är det inte. Men knappast kul att ha ont.
Vi kollade på Akropolis-muséet och gick sedan en promenad på gåvägen och hamnade mitt i någon stor loppmarknad. Jag har köpt ett armband till Elin, ett shotglas till mig, Oyzu till mig (liten flaska) och en grön gris till Petter.
Vi satte oss på ett café där jag köpte iskaffe (á la Grekland) och yoghurt med honung och müsli. Riktigt gott!

Nu är vi tillbaka på hotellet. Jag har tagit en lång dusch i det pyttelilla badkaret och ska nog gå ner och se om datorerna är lediga i entrén. Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska göra men vi har i alla all en hel dag till i Aten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0