Source of life

Nejmen, hallå! Sitter nu på ett internetcafé i Sofia, Bulgarien, strax utanför tågstationen. Jag och Maria har gått runt i staden och kollat på kyrkor och liknande, suttit ett tag på ett annat café och ätit lunch på McDonalds. Har tagit lite kort och så har vi köpt tågbiljett till Istanbul. Blir sovkupé inatt med! Hoppas på väldigt få passkontroller (igår natt blev det fem stycket, inatt tre..). Minns inte hur många länder vi kommer åka igenom men det är en passkontroll för varje gång man kommer in i ett nytt land och varje gång man lämnar ett. Två för varje land man åker igenom med andra ord.

I förrgår var vi i München, kollade runt, drack öl och åt rostade kastanjer.
Igår var vi i Belgrad, kollade runt, åt serbisk mat och gick nästan vilse. Känns helskumt att vara i ett land ena dagen och i ett annat nästa dag. Samtidigt som det är hur kul som helst! Dock saknar jag dusch, har inte kunnat duscha sedan jag åkte hemifrån så man känner sig lagom fräsch.. Men imorgon, i Istanbul, kommer vi få duscha! Då kommer vi ju vara i Turkiet i några dagar så det blir en liten paus från tågåkandet. Inte för att jag har något emot det, trivs faktiskt rätt så bra, men kan vara skönt att få sova i vanliga sängar i några nätter ^^.

Och i Turkiet kommer jag inte svara speciellt mycket på sms. Ett sms = 3 kr. 'Att ringa från Turkiet = 15 kr/min och att ta emot samtal = 5 kr/min. Så mamma, vi kommer antagligen inte höras så mycket under de dagarna, bara så du vet.
Däremot är det gratis att ta emot sms, vart jag än är, så smsa på bara! Men kom ihåg att inte förvänta er svar hah.

Puss

Kommentarer
Postat av: hanna

SÅ skönt att höra att du mår bra! kunde inte skypa igår för mamma och pappa hade med sig lilla datan till landet. Kanske på torsdag? ha det gött bess, puss puss puss

2010-10-18 @ 16:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0